רכישת כרטיסים

הזמנת סיור פרטי

    He's a perfect little gentleman – the Swine!

    טקסט: Ronald Frankau, אייר: Laurie Tayler, מו"ל: Raphael Tuck & Sons LTD

     

    בין עשרות הספרים על מלחמת העולם השנייה בספריה, מתחבא ספרון קטן ורזה (16 עמודים) שיצא לאור באנגליה ב-1940. הספר כולל שירים סאטיריים מאת רונלד פרנקאו ואיורים עוקצניים לא פחות של לורי טיילר. את הכותרת אפשר לתרגם "הוא ג'נטלמן קטן ומושלם, החזיר". כדי שלא נטעה, כבר בדף הראשון צייר טיילר את היטלר עומד מול המראה, ובה נשקף חזיר.

    בסארקזם חריף פותח פרנקאו כל שיר בדברי הלל על היטלר, הג'נטלמן המושלם, שמקסים את כולם ובו בזמן דורס את אירופה. במבט לאחור, השיר והאיור על בריה"מ נראה כנבואה. הספר נכתב ב-1940 כאשר שיתוף הפעולה בין גרמניה הנאצית וברית המועצות היה בשיאו בעקבות הסכם מולוטוב-ריבנטרופ. טיילר צייר את החזיר הגרמני מתבונן בשלט
    המכוון למוסקבה ומעליו "1812" – השנה בה פלש נפוליאון לרוסיה. הפלישה הנאצית לברית המועצות ארעה שנה לאחר הופעת הספר – ביוני 1941.

    רונלד פרנקאו, נכד לסוחר יהודי מפרנקפורט שהתיישב בלונדון, ובן של מחברת נובלות סאטיריות, היה קומיקאי מפורסם. הוא שר ורקד במועדונים ובתי מלון, שידר ברדיו תוכניות קומיות, הפיק סרטי קולנוע ותקליטים (חלקם נאסרו, והגיעו למכירות שיא).

    שמו המלא של המאייר: Lawrence B. Tayler (הוא חתם לורי טיילר וגם בראשי תיבות LBT ). נולד ב-1873 באוסטרליה ב- 1913 התיישב בלונדון ועבד כמעצב כרזות, מאייר וקריקטוריסט. במלחמת העולם הראשונה השתתף בתעמולה הבריטית. במלחמה השנייה שיתף פעולה עם פרנקאו כדי להפיק שני ספרים להרמת המורל.