רכישת כרטיסים

הזמנת סיור פרטי

    ביקור פרס במוזיאון

    נשיא המדינה שמעון פרס הגיע למוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון לראות מקרוב את תערוכת "פרי מצייר את פרס", המציגה עשרות קריקטורות שליוו את הקריירה הפוליטית ארוכת השנים שלו "מה שיפה בקריקטורות זה שהן משקפות את המציאות אבל אין בהן רוע", אמר נשיא המדינה לידידו הקרוב, מוטי ששון, ראש עיריית חולון.

    צילום: יוסף אבי-יאיר אנגל (ג'וחא)

    בביקור שנערך ב-19 ביולי בלוויית ראש העיר, מוטי ששון, מנכ"ל העירייה, חנה הרצמן, מנכ"ל המדיטק, אלון ספן, מנהלת המוזיאון, גלית גאון ואוצרי התערוכות, סקר נשיא מדינה בעיון את התערוכה בה מופיעה דמותו – 'פרי מצייר את פרס', המוקדשת כולה לקריקטורות אותן צייר פרי רוזנפלד המלוות את הקריירה הפוליטית ארוכת השנים של הנשיא. פרס גילה גם התעניינות רבה בתערוכה השנייה המוצגת במוזיאון – "סמל המדינה", המוקדשת לעיצוב סמל המדינה והשימוש שעושים בו קריקטוריסטים על מנת לבטא את המאבקים השונים שבין מדינה לאזרחיה. במהלך הסיור מצא עצמו הנשיא מוביל את הדיון שוב ושוב ונזכר באירועים מכוננים רבים. "לא בכולן אני נראה כל כך טוב" הוא חייך כשהוא מביט בקריקטורות בתשומת לב רבה.

    הנשיא אף התבקש לנסות ולתארך שלוש קריקטורות מתוך ארכיון המוזיאון שאין וודאות לגבי זיהוין. "הנה כאן אני פותח את הדלת לצעירי המפלגה, ראו כיצד היושבים בפנים אוחזים את הכסא בחוזקה שמא יאלצו לעזוב" חייך הנשיא פרס.

    במהלך הפסקה קצרה בביקור, צייר הקריקטוריסט מישל קישקה, ממקימי המוזיאון, פורטרט של הנשיא כיונת שלום. הנשיא שאל את קישקה שאלות רבות בנושא טכניקה, סוגי עפרונות ואופן ציור, והופתע מהזמן הקצר והמקצועיות הרבה של הקריקטורה. "גם אם לא תמיד ניכר, אני תמיד מצייר אותך מתוך הערכה רבה" אמר מישל וחתם על הציור "לנשיא שלי, בהערכה רבה, מישל". עם השלמת הפורטרט, וברוח קריאטיבית, הוסיף הנשיא את חתימתו לקיר המייסדים של המוזיאון.

    הביקור הסתיים עם הענקת קריקטורת מקור מצוירת ע"י דוש, שהוענקה לנשיא ע"י בתו, דניאלה גרדוש, אוצרת התערוכה "סמל המדינה", וקלסר ובו העתק מדויק של התערוכה "פרי מצייר את פרס".

    צילום: יוסף אבי-יאיר אנגל (ג'וחא)