רכישת כרטיסים

הזמנת סיור פרטי

    פצעי בגרות – קומיקס עברי 1975-1995

    התערוכה "פצעי בגרות" – משרטטת את תמונת הקומיקס שנוצר בישראל בין השנים 1975- 1995. התערוכה מציגה את המעבר מקומיקס מגויס המפאר ומרומם את הישראלי החדש העשוי ללא חת, לקומיקס ביקורתי הלועג למנהיגיו ומשקף חברה ההופכת ליותר ויותר אינדיבידואליסטית ונהנתנית.

    בעשורים בהם עוסקת התערוכה התחוללו בישראל שינויים פוליטיים, חברתיים וכלכליים. בקצה האחד, מלחמת יום כיפור (1973) ובקצה השני רצח ראש הממשלה יצחק רבין (1995). בין שני קטבים דרמטיים אלה חל המהפך הפוליטי והדרמטי ב-77' , נחתם הסכם שלום עם מצרים, התחולל משבר מניות הבנקים שערער את האמון בכלכלה. המדינה חוותה את מלחמת שלום הגליל, את האינתיפאדה הראשונה ואת מלחמת המפרץ הראשונה וכן את תקופת הפיגועים הכואבת שלאחר החתימה על הסכמי אוסלו (1993).

    השינויים שעברה החברה הישראלית באים לידי ביטוי בפרסומי הקומיקס שהפכו לכלי ביטוי פופולארי בעיתונות היומית, במקומונים ובכתבי עת לנוער.

    התערוכה מחולקת לשלושה עשורים. בפתח כל עשור מצוינים האירועים החשובים שהתרחשו בו לעומת הפרשנות שהם מקבלים על גבי עמודי העיתון בפורמט של קומיקס.
    בין עבודותיהם של הקומיקסאים המציגים בתערוכה מובאות הרחבות המשקפות את התרבות הפופולארית שהתרחשה באותה תקופה ובהם קטעי שירים, סיפורים ומובאות מעיתונים.

     

    התערוכה הוצגה במהלך שנת 2013