רכישת כרטיסים

הזמנת סיור פרטי

    מילים חזותיות, קומיקס מסין

    התערוכה “מילים חזותיות. קומיקס מסין” מציגה אוסף נרחב של קומיקס סיני משנות ה-50 ועד היום. רוב החומרים שבתערוכה הם חלק מהאוסף החדש של המוזיאון הלאומי של בייג’ין, אשר הורחב בשנת 2009 לרגל חגיגות 60 שנה להקמת הרפובליקה העממית של סין. ההרחבה של המוזיאון לא הייתה רק פיזית וכללה הצגה של תרבות שנחשבה עד לאותה עת בסין כאמנות חתרנית או פופולארית. בין השאר מוצג כיום במוזיאון אוסף נרחב של “ספרים מצוירים”, סרטי אנימציה וקריקטורות שחלקן היו חתרניות וחלקן שימשו כתעמולה בשנים מסוימות. אוסף זה נפתח לציבור הסיני בתערוכה גדולה והציג חומרים שלא הוצגו עד אז לציבור. גם אופן ההצגה היה חדש: החומרים הפוליטיים, שהיו לעיתים שנויים במחלוקת, הוצגו בצורה רטרוספקטיבית שהעניקה להם מבט אובייקטיבי ולגיטימי ובכך גם מעין פיוס עם ההיסטוריה הסוערת של סין במאה ה-20. התערוכה שהוצגה לראשונה במוזיאון הקומיקס בבאזל במסגרת פסטיבל נופי תרבות, מוצגת במוזיאון במסגרת חילופי תערוכות בין המוזיאונים וחושפת חלקים נרחבים מהאוסף תוך כדי התמקדות באמנות הקומיקס הסיני במאה ה־ 20 ומקורותיו.

    התערוכה “מילים חזותיות. קומיקס מסין”, היא מעין מסע דרך ההיסטוריה של סין, החל במקורות הספרותיים הקאנוניים שמהם בנויה המורשת הסינית, דרך המהפכים הפוליטיים והתרבותיים שהתרחשו על סין במאה ה־ 20 ועד להשפעת הגלובליזציה במאה ה־ 21 .

    שני החלקים הראשונים מציגים קומיקס הבנוי על המקורות הספרותיים ההיסטוריים וקומיקס שהיה בשירות המהפכות הפוליטיות במאה ה-20 דרך ז’אנר הליֵאן־חוּאָן־חוּאָה ( Lianhuanhua ) החלק השלישי מציג את השפעת הגלובליזציה על סין החל מאמצע שנות ה-70 דרך ז’אנר המָאן־חוּאַה (Manhua ) והקה־טונג ( Katong ). ז’אנר זה מציג את הצמיחה של דור צעיר של אמני קומיקס בעלי שפה אישית והפתיחות של אמנות מקומית זו לטרנדים עולמיים של קומיקס כמו המנגה היפנית.

     

    התערוכה הוצגה במהלך שנת 2012