רכישת כרטיסים

הזמנת סיור פרטי

    כלוב הזהב – יוחנן לקיצביץ

    התערוכה מראה את עבודותיו של המאייר יוחנן לקיצביץ' הלקוחות מתוך ספרו "כלוב הזהב" במסגרת התערוכה, בחרנו להקדיש מרחב ייחודי לעבודותיו של המאייר יוחנן לקיצביץ' הלקוחות מתוך ספרו "כלוב הזהב" – אוסף מרהיב של מצבים ורגעים מעולמם של הפנסיונרים. לקיצביץ' מספר על העבודות: "הרעיון לסדרת ציורים של זוג מבוגרים היושבים זה מול זה בכורסה היו ליומן חיים של בני גיל הזהב החיים בכלוב הזהב. הציורים מתארים את החיים בזוגיות מתמשכת ואת היחסים בין בני הזוג. ציירתי אותם באהדה ובחיוך, לפעמים בעצב ובסרקזם, אבל תמיד באהבה".

    "הרעיון לצייר את סדרת העבודות הללו נולד מתוך היחס החם שפיתחתי לכורסאות של סבי האהוב. בילדותי ביוגוסלביה הייתי מעמיד את שתי הכורסאות של סבא זו מול זו, מצמיד אותן והופך אותן למיטה. כשעלינו ארצה עלו עמנו גם הכורסאות. תחילה הן מצאו את מקומן בבית אמי, לימים בסלון ביתי, ותמיד נדדו עמי מדירה לדירה. בנותיי אהבו לישון עליהן ולקפוץ עליהן, אני אהבתי לצייר אותן. הכורסאות האלה הן חלק מחיי. הרביתי לצייר אותן ריקות וגם מיושבות. מכאן נולד הרעיון לסדרת ציורים של זוג מבוגרים היושבים זה מול זה בכורסה, והציורים האלה היו ליומן חיים של בני גיל הזהב החיים בכלוב הזהב. הציורים מתארים את החיים בזוגיות מתמשכת ואת היחסים בין בני הזוג. ציירתי אותם באהדה ובחיוך, לפעמים בעצב ובסרקזם, אבל תמיד באהבה, כמו בציור האחרון בסדרה שכותרתו "בסוף האהבה מנצחת".

    הנושאים שבחרתי לצייר לקוחים מחיי היום-יום: הטרוניות של בני זוג שחיים יחד עשרות שנים, התחרות ביניהם, השמחה לאיד, ההתנשאות של האחד והפגיעה באחר, הביקורת ההדדית. ציירתי גם רגעים של חברות, של פרגון ושל אהבה. הכיתוב המלווה את הציורים הוא אינטרפרטציה שלי לציוריי. כמובן, כל המעיין בציורים נותן כותרת משלו מתוך יחסו האישי אליהם ומתוך השקפת העולם שלו.
    העבודות מיועדות גם לצעירים וגם למבוגרים. המבוגרים ימצאו בו סיבה לחייך לעצמם. הצעירים יגחכו ויוסיפו להאמין שאצלם זה יהיה אחרת. והעיקר להסתכל בחיים בהומור."

    יוחנן לקיצבי

     

    התערוכה הוצגה במהלך שנת 2014