רכישת כרטיסים

הזמנת סיור פרטי

    ארנון אבני – זוכה עיפרון הזהב לשנת 2017

    זוכה פרס עיפרון הזהב לשנת 2017- ארנון אבני

    ארנון אבני הוא קריקטוריסט פובליציסט. הקריקטורות של אבני אינן מותירות ספק בנוגע לזהותו הפוליטית. כבן קיבוץ נירים קרא בילדותו את עיתון 'על המשמר' של מפלגת מפ"ם, ומגיל צעיר הוקסם מציוריו של שמואל כץ בעיתון 'משמר לילדים'. כפובליציסט אבני אינו משקיע מאמצים רבים בניסיונות להתחבב על הצופה או לקבל ממנו אהבה, הוא מביע את רעיונותיו בקריקטורות שלו ואינו מתיימר לסקר את אירועי היום מנקודת מבט ניטראלית. המסר המועבר, לדברי ארנון, חשוב הרבה יותר משעשוע הצופים.

    אבני הוא אמן שאינו קופא על שמריו וסגנון הציור שלו השתנה במהלך השנים. הוא התנסה בטכניקות ציור רבות המתאימות להדפסה בעיתון, כמו טושים, ציפורן ומכחול, איירבארש וגזירות נייר; ציוריו הודפסו בעיתונים בעלי שם – חותם (שם עבד כעורך גרפי), עיתונים מקבוצת מעריב ('מוניטין' ו'את') ובגלובס. כיום עם התפתחות הטכנולוגיה מצייר אבני באמצעים דיגיטליים.

    בקיץ 2014, ימי מבצע צוק איתן, צייר אבני קריקטורות וכתב מאמרים על חוסנם של חברי קיבוץ נירים השוכן כשני קילומטרים מגבול רצועת עזה. אבני נגע ברגישות ובהומור בנושא רגיש זה תוך העברת מסר חד – אנחנו חזקים, לא מוותרים על קיבוץ נירים. על אף המרחק ממרכז הארץ מצליח אבני שוב ושוב לגעת בעצב החשוף בחברה הישראלית ולדון בנושאים פוליטיים נפיצים.

    גם היום  ממשיך אבני ליצור ולצייר קריקטורות ולפרסמן בעיתון המקומי של המועצה האזורית אשכול, ברשתות החברתיות ובאתר המוזיאון.

    המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס מתכבד להגיש לארנון אבני את פרס עיפרון הזהב לשנת 2017, על עבודתו רבת השנים בתחום, על פרסום קריקטורות בעלות אופי פוליטי מובהק ותרומתו לשיח הפוליטי העכשווי.

    • התערוכה ירדה