רכישת כרטיסים

הזמנת סיור פרטי

    My God

    צלצולי הפעמון של סנטה קלאוס כבר נשמעים – חג המולד מתקרב, ומתוך אוסף הספרים שנתרם על ידי משפחת אברהם קדרון בחרנו להציג שלושה.

    MY GOD by Mel Calman
    Souvenir Press, 1970

    "לא תעשה לך פסל וכל תמונה" – בוודאי לא של הקדוש ברוך הוא. אבל הקריקטוריסט היהודי בריטי מלווין קלמן (1931 – 1994) לא נשמע למצווה השנייה. בספרון קטן הוא מצייר את אלוהים לפי מיטב המסורת הנוצרית: דמות אדם -זכר, לבן, קשיש. בנימה מבודחת-מלנכולית מתאר קלמן את אלוהים כשליט בדימוס, ללא פמליה של מלאכים, ללא סימני שלטון.
    איך היה מתקבל הספר בבריטניה היום, אם היה נקרא "אללה שלי"? האם אימאם בריטי היה מוציא פסק הלכה נגד קלמן? ואיך היה מתקבל הספר בישראל המתחרדת? אלוהים ישמור!
    בין הספרים שתרמה משפחת קדרון לארכיון, ישנם ספרים נוספים בענייני דת.

    SACRED AND CONFIDENTIAL by Hugh Burnett
    Merlin Press, 1961

    (1924 – 1994) Hugh Burnett נודע כמפיק תוכניות רדיו וטלוויזיה באנגליה וגם כקריקטוריסט. הוא הוציא בראשית שנות ה-60 מספר ספרי קריקטורות על נזירים: אינטראקציה בין חברי המסדר ושיח מתמיד בין הנזיר לאמונותיו. הומור חריף, חסר רחמים.

    CRACKS IN THE CLOISTER by Brother Choleric
    Sheed & Ward, 1955

    הספר מחולק, כפי שראוי, לפרק על נזירים ופרק על נזירות. הקריקטוריסט לא רק משתעשע על חשבונם אלא קורע את מסכת הצדקנות שלהם. מי מסתתר מאחורי השם "האח מהיר החימה"? לא הצלחנו לפענח את התעלומה. מדוע הוא הסתתר? האם חשש שיעלו אותו על המוקד?