רכישת כרטיסים

הזמנת סיור פרטי

    70 שנה לתעשייה האוירית

    התעשייה האווירית שתחגוג בחודש אוקטובר הקרוב 70 שנה להיווסדה הינה היום אחת מתעשיות האירוספייס המובילות בארץ ובעולם. היא מייצרת למערכת הביטחון  ולעשרות לקוחות זרים בעולם: טילים, מלטי"ם לויונים, מטוסי מנהלים, שירותי שיפוץ ותחזוקה, ותורמת לא רק לביטחון אלא גם לכלכלה ולתעסוקה.

    בשנת 1951 הגיעו ראש הממשלה, דוד בן-גוריון, ראש משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב, שמעון פרס, ומלווים נוספים לשדה התעופה ברבנק בקליפורניה. שם בין בתי מלאכה לשיפוץ מטוסים של חברת  TWAפגשו את אל שוימר. אל היה מהנדס טיסה שתרם רבות למבצעי הרכש של חה"א הישראלי הצעיר בשנותיה הראשונות של המדינה. בן-גוריון הציע לאל להעביר את המפעל שלו לישראל תוך הבטחה לסייע להתגבר על כל המכשולים הבירוקרטיים, ולהפכו למפעל תעשייתי וריווחי. זו הייתה ההתחלה של "המכון הממשלתי לבדק מטוסים" ומאוחר יותר – התעשייה האווירית.

    חברות דירוג האשראי הבינלאומיות מעניקות עתה ציונים גבוהים לביצועיה העיסקיים של התעשייה האווירית, בועז לוי, המנכ"ל, אומר כי "אנחנו מזניקים את ישראל קדימה לא רק ביטחונית אלא גם כלכלית וטכנולוגית.

    התוצאות הטובות מתאפשרות בזכות העובדים והעובדות של החברה".

     

    23/03/1973 23/03/1973

    מטוס נוסעים-מטען מדגם "ערבה" (מטוס אזרחי) מתחת לפני המים. צינור חמצן מזדקר אל על, בנסיון לקבל עוד חמצן בדמות אישור ועדת הכספים של הכנסת על המשך הפיתוח, הייצור והשיווק של מטוסים אזרחיים, הגורמים הפסדים כבדים לתעשייה האווירית.

    22/05/1987 22/05/1987

    בגוב האריות, ניצבים הלביא מחד מול הממשלה מאידך, נכונים לקרב: מי יגבר על מי. האם יהיה זה הלביא, המאיים על שלמות הממשלה בהמשך פיתוח המטוס, או ממשלת ישראל, המקיימת אינספור דיונים אך מתקשה לקבל החלטה לבטל את הפרוייקט או להמשיכו

    7/7/1987 07/07/1987

    אל מול המערכות האלקטרוניות הזרות הנדרשות לפיתוח מטוס הלביא, נשמעה קריאה להמיר את פיתוחן במערכות ישראליות

    התעשייה האווירית שתחגוג בחודש אוקטובר הקרוב 70 שנה להיווסדה הינה היום אחת מתעשיות האירוספייס המובילות בארץ ובעולם. היא מייצרת למערכת הביטחון  ולעשרות לקוחות זרים בעולם: טילים, מלטי"ם לויונים, שירותי שיפוץ ותחזוקה, ותורמת לא רק לביטחון אלא גם לכלכלה ולתעסוקה.

    בשנת 1951 הגיעו ראש הממשלה, דוד בן-גוריון, ראש משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב, שמעון פרס, ומלווים נוספים לשדה התעופה ברבנק בקליפורניה. שם בין בתי מלאכה לשיפוץ מטוסים של חברת  TWAפגשו את אל שוימר. אל היה מהנדס טיסה שתרם רבות למבצעי הרכש של חה"א הישראלי הצעיר בשנותיה הראשונות של המדינה. בן-גוריון הציע לאל להעביר את המפעל שלו לישראל תוך הבטחה לסייע להתגבר על כל המכשולים הבירוקרטיים, ולהפכו למפעל תעשייתי וריווחי. זו הייתה ההתחלה של "המכון הממשלתי לבדק מטוסים" ומאוחר יותר – התעשייה האווירית.

    חברות דירוג האשראי הבינלאומיות מעניקות עתה ציונים גבוהים לביצועיה העיסקיים של התעשייה האווירית, בועז לוי, המנכ"ל, אומר כי "אנחנו מזניקים את ישראל קדימה לא רק ביטחונית אלא גם כלכלית וטכנולוגית.

    התוצאות הטובות מתאפשרות בזכות העובדים והעובדות של החברה".

    17/08/1987 17/08/1987

    הקריקטורה מתארת את חברי הממשלה, היושבים על גלגל ענק המסתובב בלונה פארק, עולה ויורד – אל מול הלביא, ניצב בפינת סוגרו, ומאיים על שלמות הממשלה

    28/08/1987 28/08/1987

    שמעון פרס מציע למערכת הבטחון לבחון חלופות נוספות לפיתוח מטוס הלביא. מערכת הבטחון, בדמות טייס לבוש קסדה לראשו, משיבה: "הפרוייקט גדול עליי. הקריקטורה מתארת את הנסיונות למצוא פשרה בין התומכים בהמשך פיתוח מטוס "הלביא" לבין מתנגדיו, בעיקר בחיל האוויר ובצמרת המטכ"ל. המתנגדים ל"לביא" טענו שפיתוח המטוס וייצורו גדולים על מערכת הבטחון מבחינה תקציבית

    23/07/1990 23/07/1990

    שר הבטחון משה ארנס יוצא לביקור בן יום אחד במשרד ההגנה האמריקאי בוושינגטון. עם ביקורו הודיעו האמריקאים כי הם מחד דוחים פגישה של צוותים משותפים לארה"ב ולישראל לדון בשת"פ האסטרטגי, ומאידך – אושר השלב השני במימון תוכנית "חץ". את האישור מביא שר הבטחון ארנס לראש הממשלה שמיר.

    התעשייה האווירית שתחגוג בחודש אוקטובר הקרוב 70 שנה להיווסדה הינה היום אחת מתעשיות האירוספייס המובילות בארץ ובעולם. היא מייצרת למערכת הביטחון  ולעשרות לקוחות זרים בעולם: טילים, מלטי"ם לויונים, שירותי שיפוץ ותחזוקה, ותורמת לא רק לביטחון אלא גם לכלכלה ולתעסוקה.

    בשנת 1951 הגיעו ראש הממשלה, דוד בן-גוריון, ראש משלחת הרכש של משרד הביטחון בארה"ב, שמעון פרס, ומלווים נוספים לשדה התעופה ברבנק בקליפורניה. שם בין בתי מלאכה לשיפוץ מטוסים של חברת  TWAפגשו את אל שוימר. אל היה מהנדס טיסה שתרם רבות למבצעי הרכש של חה"א הישראלי הצעיר בשנותיה הראשונות של המדינה. בן-גוריון הציע לאל להעביר את המפעל שלו לישראל תוך הבטחה לסייע להתגבר על כל המכשולים הבירוקרטיים, ולהפכו למפעל תעשייתי וריווחי. זו הייתה ההתחלה של "המכון הממשלתי לבדק מטוסים" ומאוחר יותר – התעשייה האווירית.

    חברות דירוג האשראי הבינלאומיות מעניקות עתה ציונים גבוהים לביצועיה העיסקיים של התעשייה האווירית, בועז לוי, המנכ"ל, אומר כי "אנחנו מזניקים את ישראל קדימה לא רק ביטחונית אלא גם כלכלית וטכנולוגית.

    התוצאות הטובות מתאפשרות בזכות העובדים והעובדות של החברה".

    05/08/1992 05/08/1992

    התעשייה האווירית מציעה לטאיוון מטוסי קרב מסוג "כפיר" מתוצרתה. סין, בדמות הענק קינג קונג, מתנגדת למכירה ומאיימת בפעולת תגמול – שיגור טילים נגד המטוסים. לתעשייה האווירית העיסקה מאוד חיונית עקב מצבה העסקי הקשה

    25/05/1992 25/05/1992

    בישראל ממשיכים בפיתוח מערכת נשק "החץ", ובשיגורים – כחלק מתהליכי הניסויים. במקביל, מתנהל מו"מ מדיני עם שליט סוריה אסד. כשהמשוואה היא: שלום מלא עם סוריה תמורת נסיגה מרמת הגולן

    22/10/1993 22/10/1993

     "בלונים מתפוצצים" מסביב לה – עובדי התעשייה האווירית מחריפים מחאתם נגד תוכנית ההבראה של המפעל: במשך ארבע שעות מנעו העובדים את קיום התעבורה האווירית הבינלאומית לישראל וממנה, כשחסמו את מסלולי נמל התעופה. בנוסף, חסמו עובדי החברה עורקי תחבורה ראשיים לתל אביב. עובדי החברה בבאר שבע שרפו צמיגים וסגרו את הרחוב הראשי בעיר. מאמר המערכת של "הארץ" מ – 22 באוקטובר 1993: "גוף תעשייתי שגודלו תלוי במצב שווקים בינלאומיים וחייב להתמודד על מוצריו בעולם תחרותי מול מתחרים זרים, אך גם מול גורמים מקומיים. על רקע זה נבחנת האפשרות למנות למפעל מפרק-מפעיל, שיוסמך על ידי בית המשפט לקבוע ולבצע מדיניות כוח אדם לחברה".

    הכותב היה חבר הנהלת התעשייה האווירית ודובר החברה.