רכישת כרטיסים

הזמנת סיור פרטי

    250 שנה למות וויליאם הוגארת'

    וויליאם הוגארת' מוגדר כחלוץ אמנות הסדרות Sequential Art , האיש שביסס את המעמד של הקומדיה כז'אנר באמנויות היפות ממש כמו מעמדה בספרות. אפיזודות עוקבות מבוטאות בהומור הן הבסיס למה שנקרא בעולם של דוברי אנגלית 'קומיקס'.

    אם הוגארת' היה מבטא את הביקורת החברתית והמוסרית שלו אך ורק בציורי שמן, ספק אם היה מגיע להשפעה שהייתה לו במאה ה-18 והנמשכת עד היום. התחריטים שלו הופצו בכל אירופה וזכו להצלחה עצומה. עולם האמנות מציין השנה 250 שנה למותו בתערוכות, בכנסים ובימי עיון.

    הספר הזה יכול לשמש תשתית לכל מחקר הוגארת' – 267 הדפסים המכילים את הסדרות המפורסמות שלו "דרכה של זונה", "נישואין באופנה" ו"דרכו של הולל" [תרגום חופשי].

    הסצנות של הוגארת' מכילות שפעה של פרטים ודמויות רבות. העורכים הקלו עלינו כאשר הציגו פרטים ליד תחריטים רבים, ונתנו גם הסבר מפורט. נוסף לסדרות, מכיל האוסף הזה סאטירות אישיות, כרטיסי ביקור, איורים ועוד.

    "הוגארת' מצייר את המוזה הקומית" 1758 (תחריט ותצריב). מספר חודשים קודם, מונה הוגארת' ע"י ג'ורג' השני לצייר המלך. ההדפס חוגג את הכבוד שהוענק לו.

    "מריבה עם הלקוח היהודי שלה" 1732 (תחריט ותצריב). מולי, פילגש של יהודי עשיר, מופתעת מביקור של הפטרון שלה בשעות הבוקר, כשבמיטתה נמצא עדיין מאהב צעיר. כדי לאפשר לו להתחמק מן הבית, היא פותחת במריבה ובועטת בשולחן.

    "סצנת בוקר" 1745 (תחריט). ליידי סקוונדרפילד שותה תה- של-בוקר בשעה 13:20 לאחר משחק קלפים לתוך הלילה. בעלה חזר זה עתה מליל הוללות (הכלב מריח מטפחת של אישה זרה). המשרת עוזב את החדר בזעזוע.

    "זמן קצר אחרי הנישואין" 1743 (ציור שמן) . קשורים בחוזה נישואין אך חיים בנפרד. האישה מסתכלת במבט ציני בבעלה שחזר זה עתה הלום אלכוהול. המשרת המתחסד והצבוע עוזב את החדר בגועל, כשהוא מחזיק את החשבונות שצבר אדוניו במשך הלילה.(מתוך Hogarth by Mary Webster, Master Works press, 1984)