רכישת כרטיסים

הזמנת סיור פרטי

    1973- קריקטורות של דוש בימי המלחמה עד הפסקת האש וגם לאחר מכן

    תמיד נכונה לי הפתעה מרגשת בהתבוננות מחודשת בקריקטורות של אבא דוש. . כמובן שזכרתי שצייר במלחמת יום הכיפורים, אבל לא זכרתי את ההיקף והתכנים… לאחר עיון בחומר – מצאתי שצייר בכל יום קריקטורה – החל מ-7 לאוקטובר, כשהראשונה  בהן הופיעה בעמוד הראשון מתחת  לכותרת הראשית! הציור היומי יצר ממש "יומן מלחמה" המטיב לבטא את שהתרחש בכל יום  במהלך המלחמה הקשה הזו., הציטוטים הם של דוש (קריאל גרדוש) ונכתבו בדיעבד. הציורים, כאמור, הופיעו בזמן אמת..  שרוליק הוא הגיבור הראשי, לבוש מדים , לוחם, ומצב רוחו ופעולותיו משקפים את האירועים , בעין רגישה וחדה… צרפתי כמה דוגמאות. מוזמנים לצפות בארכיון מעריב , הנמצא ברשת, דרך  אתר עיתונות יהודית היסטורית. מסע מרתק מובטח- בימי המלחמה עד הפסקת האש וגם לאחר מכן. 

    דניאלה גרדוש-סנטו 

    ההפתעה 

    "בין הימים הנוראים שפקדו אותנו, יום כיפור 1973 היה השחור ביותר. הותקפנו במפתיע וכוחות האויב הצליחו לשבור את קווי הגנה שלנו בדרום ובצפון. המחדל המזעזע של הצבא והדרג המדיני נחקר , אבל הציבור לא זכה להסברים מספקים".

    המאמץ המלחמתי 

    "במהלך המלחמה הקשה הושקעה כל האנרגיה הלאומית במאמץ הצבאי. צה"ל לחם בחירוף נפש בשתי חזיתות. בצל האימה התעלמנו כמעט מן העובדה כי מלחמת יום כיפור הסתיימה למעשה בניצחון מזהיר בשדה הקרב".

    תודה!

    "בתום המערכה התעטפה החברה הישראלית בדיכאון כבד. לפני שפרצו קולות המחאה נגד מחדלי הממסד, ניצב העם דומם בפני חלליו-מציליו.  ל"ציור התודה" שהכנתי היה קשה לקרוא קריקטורה. הוא התקבל בקרב הציבור השכול באותה התרגשות שהושקעה בעיצובו". 

     

    הסכם השלום עם מצרים 

    "שלום עם מצרים אמנם הושג לאחר מו"מ קשה וממושך.  סאדאת לקח עמו למצרים את המחיר היקר: סיני כולו "עד הסנטימטר האחרון". .. רוב הציבור השלים עם העסקה בציפיה להמשך תהליך השלום.