רכישת כרטיסים

הזמנת סיור פרטי

    עלי תאנה – פרידל שטרן

    התערוכה חוקרת את המבט של הקריקטוריסטית פרידל שטרן (1948-2000) דרך סיפרה "עלי התאנה", ספר הומוריסטי משובץ ברמיזות מיניות על אדם וחווה בגן העדן. פרידל חוקרת וצוחקת איתנו על היום יום, נשים, גברים ומערכות היחסים דרך אלמנטים פשוטים כשהם חוזרים על עצמם במשמעויות שונות: אדם, חוה ועץ הדעת. הבחירה ב"עלי תאנה" היא בחירה תרבותית, המתייחסת לסיפור עץ הדעת, כמו גם בחירה ישראלית, מקומית בעץ תאנה, עץ אנדמי למזרח התיכון .
    פרידל שטרן נגעה ברעיונות גדולים, תוך ניסיון להתרחק מהפוליטי, דרך חיי היום יום ובעיקר בדרך ההומור. פרידל רשמה, איירה והצחיקה באופן מעודן, עדין. לעולם לא פוגעני. אולי אפילו מאופק. ניתן לזהות בעבודותיה של פרידל נושאים נשיים והכרה נשית. פרידל עסקה בנושאים המלווים חיי נשים ובהם אמהות, דימוי גוף, הריון ומערכות יחסים. מעניין לראות את הפער בין החיים שלה עצמה והדמויות הנשיות שציירה. תרומתה הייחודית של פרידל לז'אנר הקריקטורות והקומיקס בישראל היא הבאת התוכן הנשי והעלאת חשיבותו, יצירת הזדהות אצל המתבוננים וחשיבה מחדש על סיטואציות מוכרות.
    תערוכה זו מנסה להביא אל קירות הגלריה מעבודותיה את הנגיעה המיוחדת שלה בנשי, באופן קליל ובהומור ודרך התפתחות הנרטיבי, את הנגיעה של פרידל בפורמט הקומיקס. קריקטורות מתוך הספר "עלי תאנה", סקיצות הכנות לספר, קריקטורות שלא נכנסו לספר וקומיקסים קצרצרים בפורמט של סטריפ-קומיקס, יגלו לנו מעט מעולמה. המבקרים מוזמנים להתבונן ולחקור את המבט הויזואלי והנרטיבי על תכנים שהעסיקו אישה קומיקאית בתקופה בעלת אופי מחוספס במרחב אסתטי מודרניסטי של שנות ה50 -90 בישראל. המתבוננים יוכלו בנקל לראות את היסודות לקומיקס ישראלי נשי בתרבות המקומית ואף לזהות המשכים אקטואלים, בתערוכה "בקיצור ישראלית".

     

    התערוכה הוצגה במהלך שנת 2016