רכישת כרטיסים

הזמנת סיור פרטי

    אדר דריאן – זוכה פרס עיפרון הזהב לשנת 2012

    פרס עיפרון הזהב לשנת 2012 מוענק לקריקטוריסט אדר דריאן, יליד בוקרשט, רומניה, בשנת 1931.
    הוא החל לצייר קריקטורות בגיל 16 שפורסמו, בעודו תלמיד תיכון, בעיתונים שונים ברומניה.
    לישראל עלה בשנת 1964 ומאז פרסם קריקטורות ואיורים בעיתונים רבים בהם "דבר", "הארץ שלנו", "העולם הזה" ו"מעריב". לצד אלה המשיך לפרסם קריקטורות גם בעיתונים רומניים.
    דריאן ידוע כקריקטוריסט פוליטי חריף ונשכני. הוא הרבה לעסוק ביחסי החוץ של ישראל, בפוליטיקה פנימית וביחסים בין מעצמות. בזירה הישראלית התמקד בקונפליקטים ביחסי עבודה, בשחיתות ובבירוקרטיה המוחצת את האזרח הקטן. בקריקטורות הלבנות (בלתי פוליטיות) שהתפרסמו בעיתונות בארץ ובעולם ובספריו מתגלה דריאן כמשקיף/משתתף בחיינו היום יומיים, משועשע ומשעשע.


    התערוכה מורכבת מתחנות בחייו המקצועיים של דריאן –
    בפרק הראשון תמונות וקריקטורות שונות בעיתונים הישראליים והרומנים משולבות כציר זמן, מייצגות אבני דרך משמעותיות בחייו. בפרק השני עבודות מהתערוכה "הזוג המוזר" שהוצגה ב- 1985 בגלריה הלבנה ואיבחנה את מרבית הסימפטומים שהתגלו בממשלת האחדות בראשותם של ה"זוג" שמעון פרס ויצחק שמיר. הפרק האחרון מציג את החלק הלא-פוליטי בקריירה של דריאן – ההומור "הלבן" המשתעשע במשחקי מילים – עבודות מתוך ספר שפרסם ב-1980 בשם "פר-פר-אות". מילים החובקות את המילה "פר" קיבלו קריקטורה משלהן המשלבת בצורה היתולית את הפר בתוך משמעות המילה. (לדוגמה: פר-למנטרי)

    • התערוכה ירדה